poniedziałek, 30 marca 2015

Doodlaki - bear



I am happy beary much. / I am happy very much.

Kolejna próba flamastrów na koszulce, coś na próbę. Pierwsza koszulka na zamówienie, takie doodle wyszło :)

sobota, 21 marca 2015

Gra edukacyjna "Znaki drogowe"

Już czwarta z pięciu gier skierowanych dla najmłodszych dzięki, której nauka znaków drogowych staję się świetną zabawą. Przez to też jaśniejsze stają się zasady panujące na drodze, co sprzyja bezpieczeństwu najmłodszych. 

Zadaniem gracza jest dopasowanie odpowiednich kart ze sobą. Mechanika gry to przez wielu znane, memory. Po odkryciu pary znaków drogowych, ujawniony znak się przedstawia i mówi z jakiej grupy znaków (ostrzegawcze, nakazu, zakazu, informacyjne). 

Gra od dziecka wymaga: spostrzegawczości.
Inne projekty zrealizowane ku rozwojowi dzieci:
1. Pojazdy na ulicy 
4. Znaki drogowe 
5. Zakupy

wtorek, 3 marca 2015

Jeleń na koszulce

Po niezadowalającej próbie nadruku na koszulkach, który opisałam w tym poście. Postanowiłam 
zaopatrzyć się w farby do tkanin i flamastry. 


Kupiłam barwniki firmy argus w czarnym opakowaniu i niestety nie przeczytałam "instrukcji obsługi" ich użycia. Efektem tego jest to, że po praniu z koszulki sprał się kolor niebieski i częściowo kolor zielony. Dlatego też jak tylko przyjdzie do mnie nowe zamówienie mam nadzieję spróbować z wersją tego produktu "BEZ GOTOWANIA".

Poniżej opisy użycia obu produktów, co może być przydatne przy wyborze.



PRZYGOTOWANIE: Wyprany materiał przeznaczony do farbowania zanurzyć na ok. 15 min w ciepłej wodzie. Zawartość torebki rozpuścić w 2 litrach gorącej wody, następnie dodać dalsze 2 litry wody oraz garść soli kuchennej i wymieszać.

FARBOWANIE: Do przygotowanego roztworu włożyć tkaninę i podgrzewać aż osiągnięta temperatura wrzenia, zwracając uwagę, aby tkanina była całkowicie zanurzona. Po farbowaniu materiał pozostawić w roztworze aż do wystygnięcia. Płukać kilka razy w zimnej wodzie. Do ostatniego płukania dodać kilka łyżek octu i suszyć bez wyżymania. Zanieczyszczenia po farbowaniu zmywać mydłem. Zawartość torebki wystarcza za zafarbowanie 600g tkaniny na kolor ciemny.

UWAGA: Barwnik nie farbuje niektórych sztucznych włókien. Przed przystąpieniem do farbowania należy wykonać próbę na fragmencie materiału. Barwnik służy do domowego zastosowania.


PRZYGOTOWANIE: Wybrany materiał przeznaczony do farbowania zanurzyć na ok. 15 min ciepłej wodzie. Zawartość torebki rozpuścić w 0,5 litrze gorącej wody.

FARBOWANIE RĘCZNE: W emaliowanym naczyniu podgrzewać tyle wody, aby farbowany materiał mógł się swobodnie zanurzyć. Wlać rozpuszczony barwnik i włożyć materiał. Mieszając podgrzewać do temperatury 30-60oC przez około 30 min. Doda dwie łyżki octu i kontynuować barwienie przez kolejne 30 min kilkakrotnie mieszając. Pozostawić do wystygnięcia. Płukać w zimnej wodzie. Zanieczyszczenia po farbowaniu zmywać mydłem. Zawartość torebki wystarcza za zafarbowanie 500g tkaniny na kolor ciemny.

FARBOWANIE W PRALCE: Umieścić materiał w bębnie pralki i włączyć program pranie 40-60oC. Po podgrzaniu wody wlać rozpuszczony barwnik przez otwór wsypu proszku. Po ok. 30 min. dodać 2-3 łyżki octu powtórzyć cykl prania. NIE ODWIROWYWAĆ. Barwnik nie niszczy pralki. Nie suszyć w słońcu! 

UWAGA: Barwnik nie farbuje niektórych sztucznych włókien. Przed przystąpieniem do farbowania należy wykonać próbę na fragmencie materiału. Barwnik służy do domowego zastosowania.

Mimo, że na opakowaniu napisane jest "BEZ GOTOWANIA" to po przeczytaniu przepisu sądzę, że i tak trzeba gotować :P W najbliższym czasie postaram się sprawdzić czy jest to lepszy barwnik do punktowego farbowania niż ten w czarnym opakowaniu.

niedziela, 22 lutego 2015

Gra edukacyjna "Segregacja śmieci"

Edukacyjna gra skierowana do najmłodszych, gdzie uczymy się o tym jak segregować poprawnie śmieci. 

Zadaniem gracza jest przyporządkowaniem odpowiednich śmieci do koszów w zależności od ich koloru. Każdy opowiada o sobie przez co gracz może odpowiednio dopasować przedmioty. W trakcie gry oczywiście dostajemy informacji, czy śmieć został wyrzucony do odpowiedniego kontenera.

Gra od dziecka wymaga: czytania ze zrozumieniem, spostrzegawczości, rozróżniania kolorów.
Już trzy gry za nami, plan jest następujący: 
2. Ulica 
3. Segregacja śmieci 
4. Znaki drogowe 
5. Zakupy

Mało znana prawda o czerwonych, hardcorowych śmietnikach. 

niedziela, 15 lutego 2015

Nadruki na koszulkach

Mało walentynkowe, ale na walentynki zrobiłam takie nadruki na koszulkach dla lubego :)


Znów Garfield & Friends :)
Mój wcześniejszy projekt Garfielda przygotowany na MacBook'a jest pod linkiem.


Pierwszy raz drukowałam na koszulkach. Na powyższych obrazkach zamieściłam wizualizację i efekt końcowy. Okazało się, że złym pomysłem jest drukowanie na kolorowych koszulkach (nie białych) ponieważ kolor nie wychodzi taki jaki się zaplanowało.

Napis "Who cares??" na czarnej koszulce wygląda na szary co nie razi tak jak oczy ryby i Garfield'a na czerwonej koszulce, które zabarwione są czerwienią. Drobne elementy graficzne i napisy polecam robić inną metodą poprzez nakładanie gumowych elementów.


poniedziałek, 5 stycznia 2015

Gra edukacyjna "Ulica"

Jest to już druga nasza gra skierowana do najmłodszych użytkowników komputerów i przeglądarek internetowych. Gry te w prosty sposób mają za zadanie rozwijać dzieci. Można je zaliczyć do gatunku edukacyjnych.


Zadaniem graczy jest wybranie konkretnych figur geometrycznych po pojawieniu się komunikatu. Do odnalezienia jest od 16 do 18 figur na całym obrazku, które po kliknięciu kolorują się tworząc ilustrację ulicy i domu. Po odpowiednim kliknięciu dziecko dostaje komunikat, gratulujący spostrzegawczości i zachęcającego do dalszego odkrywania naszego kolorowego świata.

Gra od dziecka wymaga: czytania ze zrozumieniem, spostrzegawczości, rozróżniania podstawowych kształtów.


Do zrealizowania mamy jeszcze kilka szybkich gier, plan na nie jest następujący:
2. Ulica
3. Segregacja śmieci
4. Znaki drogowe
5. Zakupy

A na koniec mały artystyczny suchy żarcik ;)

sobota, 3 stycznia 2015

CFG - Hard West

Zaczyna się mój 4 miesiąc w firmie CreativeForge Games (CFG) i śmiało mogę powiedzieć, że jest niesamowicie :) Moje wcześniejsze doświadczenia ograniczały się głównie do agencji reklamowych, więc przejście do branży gamedevowej była dużym szokiem i niesamowitą zmianą. Zajmuję się bardzo


Na chwilę obecną pracujemy nad grą Hard West, a ja zajmuję się tam UI. Gra już zdobyła dużą popularność na kickstarterze
Poniżej trailer z gry :)


Akcja toczy się w Stanach Zjednoczonych w XIX wieku, a realia historycznie mają tutaj minimalne znaczenie. Jest to posępna, spalona słońcem kraina, gdzie szerzy się bezprawie, a najpowszechniejsze dobra to broń, amunicja i krew. Na domiar złego w okolicy zachodzą niewyjaśnione zjawiska, przez co gra poza czerpiącą inspirację z westernów ma elementy paranormalne. Myślę, jest ona dla każdego fana westernu, turówek i ciekawych zwrotów akcji.


piątek, 19 grudnia 2014

Motywujące - Szczęśliwy...


Laimingas
(Mokytojos paklaustas apie laime)

didžiausias džiaugsmas
kad ledu laužyti kaulai po oda virpėtų
iš nesugaunamos laimės gyventi

ir tu žinai ką turiu omenyje

                                    -  Jonas Jankauskas



Szczęśliwy
(spytany przez nauczycielkę o szczęście)

Największa radość 
zeby pod skórą, lodem łamiące się kości drzały
z nieuchwytnej przyjemności, aby zyć

i Ty wiesz, co mam na myśli

                                    -  Jonas Jankauskas


Dodatkowo polecam wszystkim Traveling Happiness bo to właśnie od nich został ukradziony tekst J. Jankauskas'a ;)

sobota, 6 grudnia 2014

Motywujące - Nie narzekaj...


Z cyklu motywujące hasła: "Nie narzekaj, że masz pod górę, skoro zmierzasz na szczyt!"

Każdego z nas motywuje co innego, tak samo co innego daje nam szczęście :)


piątek, 28 listopada 2014

Gra edukacyjna "Pojazdy na ulicy"

Pierwsza z pięciu gier skierowanych dla najmłodszych, która ma zostać udostępniona na stronie internetowej. Zadania mają pomóc dzieciom w rozwoju i przyswajaniu w prosty sposób wiedzy. Można je zaliczyć do gatunku edukacyjnych.


Zadaniem graczy jest ustawienie odpowiednich pojazdów w odpowiednich miejscach po dostaniu podpowiedzi. Przykładowa podpowiedź: "Wożę ludzi do pracy, szkoły, przedszkola lub na wakacje. Mieszkam w garażu". Do dopasowania jest 10 pojazdów.

Gra od dziecka wymaga: czytania ze zrozumieniem, zręczności.



Ja zajęłam się częścią wizualną, natomiast za programowanie odpowiedzialny był Maciej Skrzypiński, dzięki któremu wszystkie elementy nabrały życia.

Do zrealizowania mamy jeszcze kilka szybkich gier, plan na nie jest następujący:
1. Pojazdy na ulicy
2. Ulica
3. Segregacja śmieci
4. Znaki drogowe
5. Zakupy